» Elin Algotsson

Studenten 2011 - bästa dagen hittills.

Inlägg från förr Permalink1








Jag hoppas verkligen få känna det enorma lyckan minst en gång till i mitt liv.
Den extrema kärleken och viljan att se dessa
fantastiska människor som fanns runt omkring mig lyckas i livet.
Det går inte beskriva med rättvisa ord
hur fantastiskt det kändes i hela kroppen denna dagen.

Nu blickar vi framåt. Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen.
Sedan gäller att spara till körkort så fort jag skaffat mig ett jobb.
Efter det är det spara pengar till att ta sig vidare i livet. Egen bil, lägenhet, möbler -
ja helt enkelt för att skapa mitt liv så som jag vill att det ska se ut.
Jag tror att det kommer vara lite halvdant de första åren.
Man vill uppleva så mycket nu när man är ung.
Men samtidigt vill man stabilisera sig och få bra planer för framtiden.
Det gäller att hitta balansen mellan att leva i nuet och samtidigt tänka framåt.


Trots att jag har betyg jag inte är nöjd med, så vet jag att allting går att lösa.
Jag har fått en andra chans att lyckas fixa upp de betyg som krasat i botten
på grund av att livet inte stod rätt till för mig och min familj under dessa år.
Det är jag väldigt tacksam för! Även om det samtidigt känns tungt...
Men jag vill inte känna att jag gick i skolan 12 år
och inte har med mig ett fuilgott studentbetyg.
Det är inga stora saker kvar, bara pyttesmå bitar som saknas.
Och jag kommer klara det galant :).
#1 - - Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!:

Klart du kommer klara det galant!! =)

Till top