» Elin Algotsson

Utdrag från min privata blogg.

Daily life, Throwback Permalink0
I början av graviditeten skrev jag av mig i min privata blogg. Så kul att kunna läsa tillbaka :).

"Idag gick vi in i vecka 5. Brösten är fortfarane sjukt ömma. Gråter nästan när katterna ställer sig på dem. Huvudvärken har slagit till med bravur. Kissar nog var 20:e minut på jobbet så ett under att ingen tycker att  jag är helt knäpp på den fronten. Illamåendet har börjat dyka upp och tröttheten är ett faktum. Är så sjukt jäkla slut i hela kroppen och huvudet att jag hade kunnat slänga mig och sova direkt efter jobbet. Men man har ju lite att göra innan man checkar ut för dagen så blir att sova tidigt ikväll istället!"

"Den lilla krabaten är 1 mm stor men gör ändå sådana utslag mot kroppen. Sjukt fascinerande. Vårat älskade lilla pyre. <3"


"I onsdags gick vi in i vecka 6 så idag är jag i vecka 5+3. Jäkligt förvirrande men samtidigt lätt att hålla reda på tack vare att det är kalendervecka 6 också :).

Igår blev jag tvungen att inhandla nya bhar. De jag har satt inte alls bra längre. De var obekväma, jag fick jätteont i brösten och de täckte precis bröstvårtorna så de har vuxit en del redan. Fick inte på mina favoritbh:ar alls längre så det kändes främmande då jag alltid haft samma storlek nästan och nu har de vuxit sig större utan tvekan. Läskigt, men spännande hur kroppen utvecklas såpass redan. Jag är konstant hungrig och jag skojar inte ens. Går det mer än 4 timmar från senaste tillfället jag åt så känns det som jag ska svimma eller dö för jag är så hungrig. Inte alls likt mitt forna jag haha. Men jag lyssnar på kroppen och skiter i allt vad vågar och måttband heter. Sålänge jag mår bra mår nog bebisen bra, det är mitt motto iallafall!"

 
Till top