» Elin Algotsson

Sammandragningar och ryggont.

Daily life, Graviditeten med Nellie, Tankar Permalink0
Hela natten har jag haft sammandragningar som kommit och gått. De har inte gjort så ont men de har verkligen känts av och är obehagliga. Är inte första gången jag har sammandragningar men inatt har de varit riktigt jobbiga. Har haft lite ömt i magen med, som mensvärk. Och min kära rygg har hälsat hem. Den är kaputt. Foglossningar som heter duga just nu. Antar att timmarna ståendes igår gjorde sitt och jag är ändå glad att vi åkte nu och inte om några veckor. Vet inte hur min kropp hade reagerat ännu mer längre fram i graviditeten.
 
Jag har bra och dåliga dagar. Ibland känner jag mig överkörd och förstår inte hur jag ska klara av eller orka med såna här smärtor och symptom fram till förlossningen, medan jag andra dagar mår överlag väldigt bra och vardagen funkar utan smärtor såpass att jag kan njuta av hur mysigt det är att vara gravid. För jag älskar verkligen att vara gravid. Trots alla smärtor och allt det inneburit så är känslan och glädjen av längtan efter att bli en familj helt oslagbar.
 
 
Till top