» Elin Algotsson

"Tvåbarnsmamma"

Daily life, Nellie Permalink0
Idag och även igår har det vart sjukstuga hos oss. Älsklingen hade 39,6 i feber och var snuvig och hade ont i huvudet. Hade nästan två bebisar i soffan igår för han var så sjukt ynklig, haha :). Med andra ord fick jag inte samma avlastning och hjälp som jag vanligtvis får från världens bästa sambo. Han orkade helt enkelt inte av väldigt förklarliga skäl. Fick lite hjälp såklart men inte så jämnt fördelat som det brukar vara. Jag och Nellie är friska ännu dock och jag hoppas att det förblir så också.  Orkar inte vara sjuk nu :(.
 
Detta har varit en kanondag, trots att den inte vart så händelserik direkt. Det började med att jag vaknade utav mig själv och kände mig utvilad. Kollade på klockan som var kvart över 8 och insåg att Nellie sovit 7 timmar utan att vakna för mat eller blöjbyte. Hallelujah-moment! Trodde jag vaknade av ren rutin för att mata henne vid 3-tiden som det brukar vara dags för då, men icke. Otroligt skönt! Innan dess att vi förflyttade oss till sängen igår så sov hon dessutom i 2 timmar i soffan så hon måste varit otroligt trött efter den händelserika gårdagen. Så jag måste säga att idag kände jag extra mycket kärlek och glädje till våran lilla underbara tös.
 
 
 
 
 
Efter att jag hade matat Nellie så somnade hon om ytterligare(!) någon timma i sängen och vi åt frukost ihop i soffan jag och Christoffer - som var hemma ihop med oss och var sjuk som sagt. Vi degade i soffan en stund och sen var jag sugen på att gå ut och gå, men det var inget jag kunde få med min sjukling till att göra så det blev bara jag och Nellie som gick ut på promenad. Liggdelen till vagnen låg dock kvar i bilen så jag fick ha henne i babyskyddet fastklickat i vagnen. Men det går ju bra det också en kortare stund :).
 
 
 
 
Varför jag inte kom åt liggdelen i bilen var för att den inte var hemma. Bilen har fått rutorna tonade med solfilm idag. Det var dags nu kände vi! Vi tänkte väntat till våren med att göra det egentligen men eftersom jag ofta får amma i baksätet så kändes det betryggande att ha tonade rutor så att folk inte stirrar in på vad man gör där i baksätet. Jag skiter i att folk kollar, det är rätt oundvikligt, men när de stannar bredvid bilen och verkligen stirrar blir det bara obehagligt... Men nu är insynen blockerad, bilen kommer bli svalare på sommaren och Nellie får skydd mot solens stålar i baksätet. Ja det finns många fördelar helt enkelt :).
 
I övrigt har vi faktiskt mest bara myst i soffan idag. En sån dag idag. Ja, såna dagar har vi hyfsat ofta i våran familj - och vi gillar det! :)
 
 
 
 
Till top