» Elin Algotsson

1 dag kvar till beräknat födelsedatum.

Daily life, Tankar, Till bebis Permalink0
Imorgon är dagen vi räknat ner till hela året. Den 8 oktober. Dagen du beräknats titta ut både enligt ultraljud och senaste mens så det kan väl inte bli mer "ordentlig" uträkning. Dock tycks du inte riktigt hålla med om att det är dagen du ska entra världen, lilla unge. Du trivs gott därinne och sparkar på som en tok varje dag. Vi får ha tålamod med dig helt enkelt. Men det känns bra att veta att vi träffar dig om ca 2 veckor iallafall om du inte väljer att sköta det själv ;).

Har haft molande smärta i magen och ryggen idag, men det är inget direkt nytt, det har jag ju haft innan. Så nej, ännu inga fler tecken på att hon är på gång :). Trots massor av förvärkar, blödningar och att bitar av slemproppen lossnat så tycks vi vara mer otåliga än henne. Det är väl för dåligt väder nu säg ;).

Denna dagen har inte varit händelserik alls, har lagat matlådor och glott tv ungefär. Imorgon ska jag ut på en lugn promenad med Ellinor och lilla Loui, det ska bli himla trevligt att få komma hemifrån och tänka på annat faktiskt :). Jag är så glad att jag har fått kontakt med ett gäng mammor i Borås som är runt min ålder. Vi bollar tankar med varandra, umgås och stöttar varandra. Det känns verkigen som det är tjejer jag kommer fortsätta ha väldigt bra kontakt med och våra barn kommer växa upp ihop. Den känslan är fantastisk! Nu ska bara jag också ha min lillunge här och få gosa med henne på alla våra fikor och promenader :).


 
Beställde nytt regnskydd till vagnen häromdagen som kom idag. GRYMT NÖJD!
Vi gillade inte alls det som följde med vagnen i köpet.
Det är hårt, sitter dåligt och känns instängt, så detta kändes mer som "oss".
T.om. Christoffer gillade det :).
Till top