» Elin Algotsson

Ute på äventyr med min lilla tjej.

Daily life Permalink2
Idag var det en massa planering som krävdes på morgonen. Första gången vi skulle åka hemifrån själva jag och Nellie så jag var tvungen att se till att hon var matad, bytt på osv och samtidigt ha packat med alla nödvändigheter åt henne och mig. Tur att jag redan innan var tidspessimist så vi hann med god marginal :). Började med ett besök på vårdcentraler för att jag skulla lämna ett prov. Kom fram massor av tanter och frågade om Nellie och berättade om sina barn osv haha. Barn får verkligen folk att prata med en har jag märkt enormt idag :).
 
 
Efter det snabba besöket på vårdcentralen var Nellie hungrig så vad gör man? Det var bara att stanna bilen på närmsta lämpliga plats och mata. Smidigt att vara vandrande matbank även om det inte kändes jätteglammigt att sitta och amma i baksätet ;). När bebis var nöjd åkte vi och hämtade hem vagnen och sen åkte vi en sväng till stan och kikade efter kläder. Köpte ingenting dock men skönt att få strosa runt lite och kika. När jag kände mig färdig gick jag mot bilen och då var det dags för blöjbyte och matning igen haha. Så både ammat offentligt och bytt blöja i baksätet på bilen har vi checkat av idag :D. Styrde sedan bilen hem till Evelina för att hälsa på med Nellie. Jättemysigt att få hälsa på hemma hos folk och inte bara få besök hemma tycker jag :).

Just nu: sitter jag i soffan med datorn framför mig och tittar på Sveriges Mästerkock reprisen och Nellie slaggar gott. Christoffer kom nyligen hem och gav oss varsin puss, så nu är familjen samlad igen :).

 
#1 - - Magda:

Grattis till er fina flicka! Själv fick jag och min man en liten pojk den 13/10 så väldigt tätt med er :)
En fråga, när du går ut med henne i vagn nu, vad tar du då på henne exakt? Tycker det är såå svårt med kläder nu, för det är ju inte jättekallt ute men ändå blåsigt... Har du täcke/filt? I bilbarnstolen tycker jag dessutom att det är så svårt och knöligt med för tjockt på dom små!
Behöver ni väcka på natten för amning? Vi fick grönt idag att vi inte behöver det längre, skönt så man vet att amningen fungerar. Hur ofta ammar du på dagen? Ha det fint!/ Magdalena

Svar: Grattis till er son! Helt fantastiskt att vara mamma, ellerhur? :) I vagnen har jag body, byxor och en "jacka"/kofta, en mössa och filt. Öppnar upp lite om hon känns för varm. Hade björnoverall första promenaden utan filt över men då kokade hon ju av värmen. Svårt som tusan att klä dem nu men man lär sig nog med tiden! :)

I bilbarnstolen har vi vanliga kläder, är ju inte kallt i bilen, sen en filt på henne medan vi bär henne till bilen :).

Vi väcker henne inte på natten för att mata då bvc inte tyckte det ska behövas - hon säger till om hon vill äta :). På dagen matar jag kanske var tredje var fjärde timma, har inget schema utan lyssnar på hennes signaler :).

Mvh Elin
Elin Algotsson

#2 - - Magda:

Grattis till er fina flicka! Själv fick jag och min man en liten pojk den 13/10 så väldigt tätt med er :)
En fråga, när du går ut med henne i vagn nu, vad tar du då på henne exakt? Tycker det är såå svårt med kläder nu, för det är ju inte jättekallt ute men ändå blåsigt... Har du täcke/filt? I bilbarnstolen tycker jag dessutom att det är så svårt och knöligt med för tjockt på dom små!
Behöver ni väcka på natten för amning? Vi fick grönt idag att vi inte behöver det längre, skönt så man vet att amningen fungerar. Hur ofta ammar du på dagen? Ha det fint!/ Magdalena

Till top