» Elin Algotsson

Mammaträff i trollhättan.

Daily life Permalink0
Idag vaknade vi tidigt jag och Nellie. Hade som tur var packat det mesta dagen innan men allt går ju inte packa innan man väl ska åka. Vi skulle på en mammaträff med några oktober-mammor jag haft kontakt med ett tag så vi begav oss mot Trollhättan kl 9 på morgonen.
 
Första bussturen med barnvagn och även första tågresan klarade vi av. Jag hade tagit babyskyddet och klickat fast på barnvagnschassit så att jag slapp sitta med Nellie i knät ifall jag inte skulle få vagnplats på bussen mot Göteborg. (Är väldigt glad för det i efterhand då det var idioter på bussen på hemresan!) Men jag hade tur och fick förtur med vagnplatsen från Borås till Göteborg :). När jag sedan var i Göteborg mötte jag Cattis och Johanna och så tog vi tåget gemensamt till Trollhättan. Både Johannas lilla Sam och min Nellie bestämde sig för att utmana sina mammor med en bajsblöja på tåget (såklart). Men det gick bra det med ;). Väl framme i Trollhättan mötte vi Sandra × 2 och Lina och började kånka bort med barnvagnarna till Sandra där vi skulle spendera dagen. Där bjöds det på flera timmars bebismys, tjöt, fika och mat. Alldeles lagom och tjejerna var jättegoa!
 
 
 
 
Tåget hem åkte jag och Nellie ensamma då det skiljde såpass mycket i pris för att åka med samma som  Cattis och Johanna. Men det gick bra ändå. Fick ju dock sitta i dörrslussen för vagnen fick inte plats någonstans, så varje hållplats fick jag resa på mig och släppa förbi folk. Hur är det tänkt att man ska göra med barnvagn egentligen undrar jag? Kan ju inte ta upp plats om någon rullstolsburen kommer heller liksom. När vi till slut kom till Göteborg fick jag hjälp att komma av tåget med vagnen och sprang sedan mot min buss (tåget var något försenat så jag hade inte jättegod marginal). Väl där är barnvagnsplatsen upptagen så jag får stressa med att packa ur mina väskor (skötväska kch kameraväska) från chassit och lasta in det i lastutrymmet och gå med babyskyddet mot bussdörren. Där står en idiot och pratar med sin kompis och "passad plats" i kön i ca 3 minuter istället för att släppa förbi mig med allmin tunga packning plus babyskyddet... suck. Till slut kom vi på bussen iallafall och satte fast Nellie och sedan mig själv och sneglar mot barnvagnsplatsen i bussen  Där står det en vagn mycket riktigt,  men tom... ägaren till vagnen sitter på andra våningen av bussen så alltså har de tagit upp platsen av en lathet (!!!). Så jag har fått krångla i onödan när de istället kunde lagt in sin barnvagn i lastutrymmet så att någon som faktiskt behövde platsen kunde fått den. Blev så trött!
 
När vi äntligen var i Borås efter den jobbiga hemresan möttes vi av Christoffer, sedan åkte vi direkt till tatueringsstudion. Christoffer skulle nämligen tatuera in Nellies namn och datum på bröstet. Något han tjatat om redan innan hon blev till att han ville ha. Det blev kanonfint! Vi skulle ha tatuerat oss samtidigt egentligen men då jag ammar (numera delammar) så fick det vänta eftersom det kan påverka läkningen. Men som alla andra av mina inplanerade tatueringar så kan den vänta, då den ändå ska sitta där hela livet ♡.
 
 
Till top