» Elin Algotsson

Lek och bus.

Daily life Permalink0
Idag var en fullspäckad dag. Började dagen med en morgondusch medan Nellie nöjt lekte i myspölen. Så skönt att hon stannar där i med sina leksaker än så länge haha. Men jag går ut mellan duschandet och tittar till henne just in case så det blir inte direkt något rofyllt duschande numera om man är ensam hemma ;). Men det får gå. Hon sitter ju inte i babysitter och leker numera som hon fick göra förut när jag skulle duscha eller bada. Den tiden är ju förbi haha :).
 
När jag duschat så åt vi båda gröt till frukost. Min var dock gjord på fiberhavregryn. Efter frukosttajm så fixade jag mig och sen tog vi på oss ytterkläder och åkte iväg till öppna förskolan. Var ganska lugnt med folk där idag vilket var ganska skönt.
 
När sångstunden var över så gick jag, Ninni, Julia och Sandra till bilarna och styrde kosen hem till Sandra för att fortsätta vår dag där. De flesta av barnen somnade på vägen där och så gjorde även Nellie. Men när jag stannat bilen så vaknade hon igen. Så det blev ingen lång tupplur för henne där alls. Dagen gick iallafall fort och det var lika trevligt som alltid! Strax efter 4 åkte vi hemåt till Christoffer och kissekatterna :). Min fästman, haha. Känns så galet, men underbart. Igår ringde många och sa grattis och vi fick även blombud. Så himla fint när folk blir genuint glada för ens skull!
 
Vi har lagat köttbullar, potatismos och brunsås till kvällsmat. Kanongött! Sen har vi även kollat på arga snickaren. Usch, jag tänker aldrig utsätta mig eller oss för att bo i ett sådant obeboeligt renoveringskaos som de gjorde.
 
Nellie började med något nytt i helgen och gör det mer och mer varje dag nu. Hon ställer sig riktigt i krypposition och gungar och tog sina första små krypsteg idag! Innan har hon bara hasat sig på armarna och ställt sig i position men inte mer, så snart kanske det släpper för henne helt med krypandet och då ligger katterna risigt till ;).
 
 
 
 
Till top