» Elin Algotsson

Avkopplande och lyckad shoppingtur.

Daily life Permalink0
Vilken konstig känsla att gå på stan ensam utan barn, barnvagn eller sambo. Verkligen bara mig själv. Otroligt skönt dock och sådant man lär sig uppskatta som förälder. Blev uppdaterad hela tiden om vad Nellie gjorde så det var skönt att inte behöva fundera. Bästa barnvakterna för en mamma med dåligt samvete. Hon hade det ju toppenbra hela dagen och jag blev laddad med ny energi och fick sakna min lilla tjej litegrann, verkligen winwin! :)

Jag hittade inte så mycket kläder till lillebror som jag hoppades på, men jag hittade litegrann iallafall. Två bodys och två byxor i storlek 50 fick hänga med hem och sedan hittade jag även en pyjamas/mysdress i 50/56 som jag inte kunde låta bli. Nu har vi iallafall litegrann i första storleken så jag slipper få panik en dag haha. Nellie hade ju storlek 50 i 1,5 månad nästan trots att hon vägde 4060g och var 52 cm lång, så lite ombyten vill jag att det ska finnas redo. Om denna foglossning ska bråka mer med mig blir det inga shoppingrundor senare så det var lite därför jag ville passa på nu medan jag hade egentid och ork.

Jag hämtade Nellie vid fyratiden ungefär från hennes farmor och farfar efter en dag full av avkoppling och shopping för min del. Då mötte hon mig i dörren med händerna fulla av pixiböcker och visade massa bilder på djur och babblade för fullt. Hon var fullt upptagen så någon kram fick jag inte förrän jag tjatat lite. Hon älskar ju verkligen djur och böcker den lilla damen och det uppmuntras massor av oss. Dels för att hon numera säger flera ord och djurläten tack vare det och dessutom visar sig vara lik mig på den fronten då jag älskade både böcker och djur också som liten. Så himla mysigt! Svärmor gav mig även en kasse med lite kläder till "Bulan" som lillebror så fint kallas. Passande när jag vart och shoppat idag haha. Föredrog ju dock omlott till en början på bodys och några av de vi fick var i storlek 50 så vi får väl se. Men det kanske är något som kommer användas iallafall om man får en kräkis. Nellie var ju inte det så behövde sällan byta kläder på henne, men kanske blir raka motsatsen denna gången.
 

Tigerpyjamas från Kappahl


Omlottbodys och byxor från Kappahl (Newbie), så mjuka och fina!


Från svärmor/farmor i storlek 54 som motsvarar 50

Från svärmor/farmor i storlek 56

Förövrigt är jag faktiskt väldigt besviken på utbudet till killar i butikerna i vår stad just nu iallafall. Kanske är bättre om man åker till större städer. Innan jag visste att jag väntade en pojk sneglade jag ofta på pojkkläder och tyckte det fanns massa fint, men nu när man får lov att kolla på deras avdelning mera noggrannt så ser man ju hur bristande deras utbud är. Sen blir det mer i större storlekar tack och lov, men ändå! Sen kanske jag har fel smak enligt vissa och inte ser utbudet som finns, men så kändes det iallafall när jag idag hade friheten att verkligen shoppa.

Att i princip alla byxor och pyjamasar i mindre storlekar har fötter är också en detalj jag ogillar starkt. Nellie kunde inte använda byxor och pyjamasar med fötter till en början för fötterna hamnade bara vid knäna då om hon sparkade litegrann. När hon rörde lite mer på sig passade det bättre men bara på pyjamasar från next konstigt nog, så de köpte vi massor av fram tills att hon började krypa för då var de där fötterna på pyjamasarna bara katastrof igen haha! Har köpt några pyjamasar med fötter iallafall trots detta men vi får väl se om jag störs för mycket av att fötterna inte stannar på plats haha. Men byxor utan fötter på i storlek 50 visade sig vara ett riktigt projekt att hitta idag!
Till top