» Elin Algotsson

Safe and sound.

Daily life, Hem & inredning Permalink1
Vilken dag! Nellie började dagen med världens humör. Såpass illa att jag ringde Christoffer med panik för att absolut inget av det jag gjorde fungerade för att få henne lugn. Hon skrek fullkomligt hysteriskt och kastade sig åt alla håll och kanter och jag fick kämpa för att hålla henne säker i vår dubbelsäng medan jag och lillebror i magen fick ta emot rejäla sparkar i magen. Gravida jag kände mig väldigt hjälplös och ifrågasatte starkt min roll som mamma just där och då. Nellie lugnade sig när hon hörde sin pappas röst men började utbrottet igen så fort vi lade på. Det var kämpigt i nästan två timmar där men gick till slut över. Denna utvecklingsfasen är banne mig inte rolig. Det är extremt verkligen. Har aldrig hört eller sett Nellie sådan här.
 
Vi skulle få hit en kille som installerade larm kl 13, men under Nellies vila på förmiddagen ringde han och frågade om det var okej att han kom klockan 12 istället. Det var helt okej för oss, desto mer eftermiddag skulle vi ju få över och tills dess att han skulle testa larmet osv så skulle Nellie ha sovit färdigt :). Så jag fick ringa Christoffer att han skulle komma hem en timme tidigare så att han var med under installationen vilket absolut inte var en nackdel för mig efter den morgonen. Dock stötte vi på problem eftersom Christoffers bil hade blivit inparkerad i en hög med lyftkranar på jobbet. Jag fick alltså börja mötet inför installationen själv och samtidigt rodda en 1åring som skulle showa för larmkillen. Det var svettigt! Men till slut efter 20 minuter så hade Christoffer lyckats lösa det genom att låna en kollegas bil och kom hem och var med och hjälpte till att rodda 1åring och styra upp vart alla detektorer osv skulle sitta. Installationen gick ganska fort och smidigt och vi känner oss mycket tryggare nu med ett modernt larm installerat i huset :). 
 
Under tiden det sattes upp larm så lyfte vi in möbler i Nellies rum jag och Christoffer. Ja jag kunde inte hålla mig så hon sover där inatt utan rullgardin, hehe! Hennes rum börjar bli hyfsat färdigt nu. Bara den sista touchen med detaljer nu. Så kul! Vi köpte en ny matta dit idag med då hennes gamla dels drog åt sig minsta lilla dammtuss och fick dammsugas flera gånger i veckan och inte längre passade in färgmässigt. Rusta hade dessutom nedsatt pris på sina standard rumsmattor just nu så 200 kronor var ju ingen summa direkt. Börjar bli riktigt mysigt därinne nu. Nellie har gått in och lekt där hela eftermiddagen och pekar på alla ugglor i tapeten mest hela dagen och sätter sig och läser alla böcker så det känns som ett lyckat byte av rum. Golvet kommer få sig en omgång färg lite senare. Vi båda kom överrens om att det tyvärr förstör intrycket en del med det trägolvet som vi tänkte vi skulle låtit vara. Men det får bli lite senare i vår. Nu är jag ännu mer taggad på att få göra lillebrors rum. Barnrum är ju så roligt att få personifiera!
 
 
 
 
Ursäkta de värdelösa bilderna haha. Tog de snabbt med mobilen innan Nellie skulle sova.
#1 - - Mimi:

Vi skaffade också precis larm till huset :) känns väldigt tryggt och så smidigt att använda!
Så fint Nellies rum blev :) förstår er med golvet, hade känt likadant, har man väl börjat så vill man gärna göra resten direkt och ibland är det svårt att hejda sig ;)

Till top