» Elin Algotsson

Livet som tvåbarnsmamma.

Daily life Permalink0
Nu har lilleman funnits hos oss i 2,5 månader och livet rullar på enormt fort. Kan knappt minnas att jag var gravid så nyligen då man vänjer sig så snabbt vid att ha de på utsidan. Nellie har haft blandade reaktioner på att bli storasyster men i dagsläget är hon väldigt glad i sin lillebror och frågar efter honom det första hon gör på morgonen och vill mer än gärna hjälpa till att ta hand om honom. Rollen som mamma till två barn är aningen tidskrävande då ens egna behov hamnar ytterligare ett snäpp längre ner på priolistan och jag har då alltså inte prioriterat att uppdatera här. Men nu börjar rutinerna falla på plats och jag känner mig trygg i min nya roll som tvåbarnsmamma så nu kanske jag kan lyckas få in några inlägg i veckan. Det är ju trots allt mest för min egen skull jag skriver här, för att kunna se tillbaka på hur det varit, hur barnen växer och vad som skett i livet.

Det är väldigt mysigt nu när Zackarias är en del av vardagen, en del av vår familj på riktigt. Nellie älskar honom verkligen och hon har vuxit något enormt sen han kom, det är helt galet! Hon babblar på för fullt numera och har en enorm vilja. Zackarias är väldigt med nu och väldigt glad och jollrar massor. Även om jag längtar tills han blir större och kan underhålla sig mera själv så försöker jag verkligen njuta av att han är så liten och mammig. Det är ju som vi känner i dagsläget vårt sista barn. Vi känner oss väldigt nöjda med två barn och att vi fick en av varje sort känns lite extra roligt även om det absolut inte spelade oss någon som helst roll. Vi var ju till och med inställda på att vi skulle fått två döttrar, men sen när det visade sig vara en liten pojk, våran son som skulle fullända våran familj kändes allt så självklart. Han och Nellie kommer bli ett sådant radarpar när de växer upp. De kommer ha så himla kul att ha varandra och vart vi än åker och reser kommer de ha en kompis med sig och det känns som den bästa gåvan att få. Känner mig klyschigt nog väldigt lyckligt lottad som fått uppfylla så många drömmar på så kort tid ihop med den bästa människan jag vet.

Igår gick Christoffer hem på semester i sex hela veckor, det är otroligt efterlängtat! Ska bli så härligt att få mer tid ihop och hitta på saker hela familjen. Vi kommer börja på små renoveringar i huset nu under semestern (t.ex. måla taket i köket) och besöka Liseberg, kusten, Ullared, gå ut och äta utan barn och lite annat mysigt. Inte direkt spikat några planer med datum utan mest pratat om det, men det är lite såna vi är också - spontana och gillar att ta dagarna som de kommer.

 
 
Till top