» Elin Algotsson

Bor i vår säng.

Daily life, Katterna Permalink0
Inte många knop gjorda idag. Haft så otroligt ont att jag inte kom ur sängen alls på flera timmar. Hoppade i ett jättevarmt bad när jag vaknat till lite och hoppades att det skulle hjälpa, men dessvärre inte så dagen har mest spenderats i vågrätt läge. Har spytt flera gånger dels pga. smärta och även pga. illamåendet jag börjat ha om dagarna nu. Precis som i första trimestern igen. 
 
Tur att man har sällskap hemma i form av Iza och Alice när dagarna är såhär sega och man i princip bor i sängen! De har blivit extra gosiga och närgångna de senaste veckorna. Framförallt sedan det blivit svalare ute och inne. Jag tror det bidragit iallafall för annars låg de gärna platta på golvet under sängen för att svalka sig när vi hade 27 grader i sovrummet.
 

 
Lyckades till slut iallafall ta tag i disken, det var nog min största bedrift denna dagen sorgligt nog haha. Åkte även och handlade med Christoffer mot kvällen för att kunna göra kvällsmat. Vår favoriträtt blev det; tabbouleh och fetaostbiffar. Det går alltid hem, och det är perfekt om man mår illa att äta kall och lätt mat! När vi var inne på Coop för att handla fick jag dock sådana förvärkar att jag fick luta mig mot kundvagnen och bara koncentrera mig på att andas. Ville bara gråta och skrika ut och det gick absolut inte över förrän jag kom hem och satte mig ner och vilade.
 
Christoffer fick stå för mesta av maten medan jag pekade och förklarade hur han skulle göra. Jag brukar stå för den största delen av matlagningen hemma annars, mest för att jag tycker det är roligt och han tycker det är dötråkigt att laga mat. Men ibland får man kompromissa varann. Tur var väl det när vi planerat in något så gott! 
 
Nu är det dags att göra ett försök i att sova. Hoppas ni alla sover så gott där ute redan :).
Till top