» Elin Algotsson

Bebisens vrålåk 100% bestämt och första mammaplagget beställt.

Daily life, Till bebis Permalink0
Helt slut har jag varit idag. Trodde jag skulle tuppa av helt och hållet. Men jag tog mig igenom den här dagen också! ;)
 
Efter jobbet så kom jag och Christoffer hem, slängde i en maskin med disk och plockade ihop massa skräp vi skulle slänga på sopstationen. Så skönt att få sådant gjort! När vi hade slängt skräp åkte vi till Babyproffsen och kikade in Brio Smile ytterligare och vi har helt bestämt oss - det blir en Brio Smile. Nu har vi även bestämt att det inte blir en helsvart som vi tänkte oss från början utan en gråsvart :). Tyckte den kändes mer som vi och lite roligare än bara svart! Vill ju ändå ha alluminiumchassit så den rödsvarta och grönsvarta som också är ny färger för 2014 uteslöts :). Lila ville vi inte ha och den turkosa kändes inte heller helt rätt. Vi vill ju ha en könsneutral vagn som funkar även till framtida barn om det blir fler och man fortfarande trivs med vagnen så den gråsvarta kändes helt rätt! Kommer även vara noga med att det absolut blir en 2014-årsmodell då chassit är uppgraderat både i bromsen och i framdäcken gentemot föregående år och de har vi hört lite kritik kring på 2013:s modell men det ska alltså vara åtgärdat nu!
 
Efter babyproffsen åkte vi och prisjämförde på Beginners i Knalleland för vagnen med sittdel+liggdel samt babyskydd ink. isofixbas men det handlade om 200kr i prisskillnad så vi kör på det som känns bäst! Slutsumman blir ca 7200kr vilket jag inte alls tycker är speciellt farligt när man jämför med vissa andra vagnar som vi kikade på i början som kostar ungefär det utan babyskydd!

Vi var först inne på att beställa vagnpaket på nätet men kom fram till att vi ändå ville kunna utnyttja alla garantier och få hjälp om något skulle hända i en fysisk butik istället för att behöva tjafsa över mejl :). Det var dessutom inte alls billigare på nätet när vi till slut jämförde - så det är tur att vi inte har beställt något än!
 


När vi kände oss nöjda med vagnkikandet så gick vi in på H&M för jag ville köpa mina första gravid/mammabyxor. Är trött på att behöva knäppa upp knappen när jag sitter ner på jobbet (då knappen skär in obekvämt i magen om den är knäppt) eller inte känna sig helt bekväm i jeans längre för att man inte har på sig de helt knäppta som jag brukar. Hittade ett par jättesköna på H&M med lägre mudd än de flesta mammabyxor och även fuskgylf och fickor så de såg ut precis som vanliga byxor men med en mjuk mudd som är skön mot magen :). Dock fanns inte de i min storlek i butik, de hade bara 40-44 inne som är alldeles för stort och ett enda par 36or (som jag provade), men jag köpte de inte utan beställde på internet istället då 36orna var lite för stora ändå så jag behövde 34or. Tur var väl det att jag beställde dem istället. Hade en rabatt så jag tjänade på det trots att jag betalade frakt ;)
 


Till top