» Elin Algotsson

En snabb uppdatering.

Daily life, Graviditeten med Zackarias Permalink0
Hej på er! 
 
Gud vad kul att se att folk ändå tittar in dagligen för att se en uppdatering, får lite dåligt samvete faktiskt!
 
Jag lever ännu men bloggen hamnar lågt i prioritering tyvärr mitt uppe i en flytt med en 1åring som springer omkring här hemma. Om en månad flyttar vi till vårt hus, det känns helt galet och det är enormt frustrerande att bo i ett flyttkaos och vantrivas i en lägenhet. Men det går an. Vi har packat massvis med flyttlådor redan, nu är det sista kvar som man inte kan packa så långt i förväg. Men vi har gjort vad vi kan för att underlätta flytten så att vi kan försöka njuta och ha en mysig jul sen :). Inte världens bästa timing att flytta så nära inpå julen, men allt ordnar sig!
 
Om två veckor har vi rutinultraljud, då är jag i vecka 20. Imorgon går jag alltså in i vecka 18. Helt sjukt vad fort denna graviditetens första halva gått jämfört med förra gången. Men den hamnar tyvärr lite i skymundan jämfört med när Nellie var i magen och det var det enda livet kretsade kring. Lite skönt ändå just nu ska jag erkänna, då hinner man inte analysera och oroa sig lika mycket. Vi fick ju inte direkt några roliga besked och restriktioner i början så det var lite nojigt innan jag kände sparkar i vecka 14. Det är minst sagt en bekräftelse att känna rörelser och höra hjärtslagen. Krabaten i magen sparkar numera på för fullt och vi båda har känt ett tag nu :). Så mysigt att det känns utifrån också nu. Vi är otroligt nyfikna just nu på om det är en lillebror eller lillasyster i magen. Vi tänkte först inte kollat alls då jag ville ha en överraskning men efter lite övertalning kom vi överens om att vi nog tänker kolla iallafall om det går att se :). Dock får avslöjandet bli lite mer speciellt än ett muntligt besked från barnmorskan, men det får ni kanske se senare.
 
Magen syns nu i kläder och mina jeans trycker lite på magen nu så de är inte speciellt sköna att ha på sig längre, även om det fortfarande går att knäppa dem :).
 
Vi hörs snart igen :* lovar! 
 
 
Till top