» Elin Algotsson

Future dreams - the last piece of our furfamily.

Bara Elin, Okategoriserade, Tankar Permalink0
Jag tänker ganska ofta på framtiden. Har drömmar och planer och är så otålig att jag vill att allt ska hända NU. Pratade igår med en av mina närmaste vänner som funderar på att skaffa hund. Det med att skaffa hund är en av mina största drömmar just nu. Saknar det otroligt mycket att ha hund, som ger en en riktig anledning att gå ut och gå och få frisk luft och sällskap. Att ha någon att leka av sig med och skämma bort ordentligt. Som vill lära sig. Som vill jobba med mig och vara ett team ihop med mig.

Klart våra katter leker och blir bortskämda och jag älskar de över allt annat, men hund och katt ÄR olika djur och det är inget man kan ändra på. Kommer aldrig göra mig av med våra katter, det är ju som mina barn! Jag är varken katt- eller hundmänniska, jag är en djurmänniska. Som jag sa till Christoffer häromdagen: -Om jag skulle bli allergisk mot katterna hade jag betalat vad som helst för mediciner och testat allt, innan jag ens funderar på att göra mig av med katterna. Det händer inte att de ska försvinna ur mitt liv. Det var jobbigt nog att behöva ta beslutet att omplacera min iller Louie, vill aldrig någonsin uppleva den känslan av att inte räcka till igen.

Så det är inte det att våra älskade katter inte räcker till för oss. De är mer än nog för oss. Men jag vill komplettera familjen med en till fyrbent vän för att det är något som jag känner att det saknas i mitt liv. En hund. Men vi har inte vardagen och fasta rutiner där en hund passar in just nu så det får vänta till i framtiden när vi har bättre koll på läget. En hund är ju inget man bara skaffar spontant enligt mig. Det är inget man bara flyttar på och gör sig av med om man plötsligt byter jobb eller liknande så därför behöver vi planera för allas bästa :).

Mina (eller faktiskt några av Christoffers också) favoritraser är Border Collie, Finsk lapphund, Golden retriever & Nova scotia duck tolling retriever. Alla har sin anledning till varför de ligger mig nära om hjärtat och det är absolut inte utseendet även om det definitivt är ett plus. Det är deras intelligens och värme, arbetsvilja och familjekärlek som gjort mig stormförtjust i dem. Jag som gärna vill syssla med agility och lydnad i framtiden vill ju ha en hund som hade älskat och mått bra av att jobba, men samtidigt inte mår dåligt av att ha en lugn familjekväll i soffan framför tvn då och då. En av dessa raser eller en blandras med någon/några av dessa är drömmen. Drömmen som en dag kommer bli sann. Men när, det får framtiden avgöra....

Till top