» Elin Algotsson

Första dagen ensamma.

Daily life Permalink2
Idag hade jag och Nellie första dagen ensamma utan Christoffer här hemma. Den gick dock smidigare än jag förväntade mig. Fick "sovmorgon" efter att ha väckts en gång vid halv 3, en gång vid halv 6 och en gång vid halv 8, sedan sov vi till halv 11 så jag blev rätt bortskämd första dagen ensam ändå :). Denna dygnsrytm har Nellie hållt sen vi kom hem från BB ungefär. Så man vaknar nästan automatiskt och väntar på lite gnäll vid de tiderna numera.
 
 
Vi har inte gjort så jättemycket första dagen hemma. Duschade innan Nellie vaknade vid 11, sedan var det frukostdags eller snarare brunchdags för oss båda men Nellie fick först såklart :). Sedan kom min mamma på besök en sväng och snosade på Nellie. Efter det betalade jag lite räkningar och plockade lite hemma. Fick hem några bilder jag framkallat på Nellie idag så det pysslade jag med idag. 
 
 
Innan Christoffer kom hem så frågade han om jag ville hänga med på ärenden efter jobbet och det ville jag. Skönt att komma hemifrån litegrann då jag och Nellie inte hade lämnat lägenheten idag.
 
 
 
Nu är vi hemma, har precis ätit skräpmat och chillar och ska strax planera julledighet och betala räkningar. Kvällen blir i övrigt lugn framför Sveriges värsta bilförare och sedan tidigt i säng för att orka med morgondagen. Pappan och mannen i huset är inte riktigt van att kliva upp vid halv 6 när vi har en så morgontrött bebis ;).
#1 - - Emelie:

Varför har du sånt hårband på henne hela tiden, ser ju ut att vara obekvämt och bara konstigt på en så liten bebis? Mer en mannekäng uppvisning på henne än att faktiskt njuta och mysa ser det ut som..

Svar: För det första har jag absolut inte hårband på henne hela tiden, det kan du se om du kollar vidare i bloggen. För det andra får jag klä mitt barn hur jag vill och hade jag märkt att hon tyckte det var obekvämt eller jobbigt hade jag självklart inte haft det på henne.
Elin Algotsson

#2 - - Teres:

Vart har du köpt foto albumet? :)

Svar: Eko och gekås har jag köpt bra fotoalbum :)
Elin Algotsson

Till top