» Elin Algotsson

Mitt i veckan.

Daily life Permalink0
Godmorgon!
Jag och Nellie fick gå upp "tidigt" idag trots att vi har en hemmadag inplanerad pga hennes förkylning. Hennes blöja störde henne och jag kan förstå henne minst sagt, haha! Ska inte gå in på detalj utan vi stannar där. Annars brukar hon inte jätteofta vara vaken och redo innan tidigast kl 7 många tillfällen när vi är hemma. Hon sover faktiskt tacksamt bra för en morgontrött mamma :). Hoppas det håller i sig trots flytt och andra omställningar, men räknar med lite bök och stök med läggning och tidiga uppvak om några veckor, hehe.
 
Annars idag då? Jo, vi ska ha hemmadag som jag skrev. Det har det blivit i princip hela veckan förutom måndag då vi var på öppna förskolan. Nellie är nämligen väldigt förkyld just nu så jag vill inte chansa så hon snorar ner sina kompisar varken privat eller på öppna förskolan nu när man oftast har massa inplanerat i December. Men vi har två veckor kvar tills vi flyttar så om jag blir hemma och får packat något mer idag blir jag jättenöjd. Vi har packat över 30 lådor redan så ingen panik än så länge, men underlättar nog enormt att ha packat så vi kan bygga ner garderoberna inför flytten till exempel.
 
Just nu kollar vi på Disney Junior innan vi ska äta lite frukost Nellie och jag. Kanske ska försöka mig på att ta lite bilder på henne idag då det var ett tag sen jag tog med systemkameran :). Vi får väl se hur det ser ut med ljusinsläpp osv senare idag. 
 
Hoppas ni har en bra onsdag! 
 
 Nellie fick en brio-spis i för tidig julklapp av oss, haha. Inte bara hon som blev nyfiken på den ;).
Till top