» Elin Algotsson

Shopping till lillebror.

Daily life, Graviditeten med Zackarias Permalink1
Det här med bebiskläder. Det är ju så galet roligt och svårt att låta bli. Jag har lovat både mig själv och Christoffer att absolut inte köpa mer än vi hinner använda och lämna utrymme för att eventuellt kunna köpa mer vid behov när lillebror väl är här. Men jag behöver iallafall litegrann för att knyta an och njuta av graviditeten och få längta efter vad som komma skall. Inte samma brådska som med Nellie att få ihop massor sådär upp till storlek 62/68 men några plagg i första storlekarna iallafall :).
 
Ska inte köpa till växagarderoben såpass mycket som med Nellie för då tröttnade man bara på alla plagg i aktuell storlek och ville att de ska växa i nästa storlek, haha. Plus att det är så svårt att förutse hur länge de har en viss storlek, så det kan bli helt fel säsong innan h*n vuxit i de där shortsen eller klänningen till exempel så det aldrig blir använt.
 
Jag köper nu kläder i färdiga outfits eller lättmatchade plagg denna gången så man inte står där med vissa mönster som är omöjliga att matcha något med. (Jag är tyvärr en sådan som är allergisk mot att missmatcha eller matcha flera olika mönster på en och samma gång, haha)
 
Man lär sig en del till nästa barn som de säger och det stämmer verkligen :D.
 
Än så länge har jag/vi köpt litegrann mest för att ta in och smälta att graviditeten är normal och att det faktiskt är en liten krabat därinne som i nuläget mår bra och inget tyder på något annat.
 
 
 
 
#1 - - linn:

Men åh vart är pyjamasarna ifrån? Elefanten 😍

Svar: Next :D
Elin Algotsson

Till top