» Elin Algotsson

1 år!

Daily life, Kärlek, Nellie Permalink0

Nellie, idag är du ett helt år gammal och oj vad det året flög förbi fort. Du har skänkt oss så enormt mycket glädje. Så många minnen. Och så enormt mycket kärlek.

Jag lärde mig vad äkta kärlek var när du kom till oss. När vi fick reda på att vi väntade dig föll allt på plats. Livet fick en ordentlig mening. Vi skulle bli föräldrar och din mamma och pappa. Två titlar som aldrig kommer försvinna och som föralltid kommer kännas enormt mäktiga att bära. Några veckors oro infann sig efter beskedet innan man till slut vågade njuta och längta. Vi hade ingen aning om vad som komma skall. Men vi visste att det skulle bli fantastiskt.

Dagarna innan du kom var intensiva och smärtsamma. Jag var helt förtvivlad och kände mig såå liten på jorden innan det gick framåt. Men när du kom upp på mitt bröst för första gången så stannade tiden och allt jag kunde se var dig och din pappas glädjetårar. Denna vackra lilla skapelse med stora ögon som tittade på mig. Har vi verkligen skapat dig? Det frågar vi oss varje dag.

Nu är det 12 månader sedan du kom till jorden och du är en liten individ med enorm personlighet. Du charmar alla med ditt ljuvliga leende och charmiga skratt. Våran pärla. Jag ser fram emot alla år vi har ihop och alla minnen vi ska skapa med dig. Grattis på födelsedagen vårt hjärta. Mamma och pappa älskar dig till månen och tillbaka <3

 








 
Till top