» Elin Algotsson

Snart är det slut...

Daily life Permalink0
Semestern har bara knatat iväg här och vi har verkligen haft fullt upp även om många dagar har varit "bara vara"-dagar hemma i byn. Vi har vart iväg på små utflykter och hittat på saker hela familjen och på tu man hand både med varsitt barn och utan barnen. Det är snart dags för dop av lilleman och därefter Nellies inskolning och sedan blir det en vardag med två barn ensam tills Christoffer slutar jobbet om dagarna igen.

Det är väldigt lyxigt att vara hemma båda två i sex hela veckor kan jag säga! Jag har blivit bortskämd av Christoffer just nu då han så snällt tagit barnen på morgonen för det mesta under semestern eftersom jag är så stört morgontrött och har svårt att komma till ro på kvällarna, men har lovat mig själv att kompensera hans sista semestervecka med sovmorgon för hans del - också så att omställningen till vardagen inte blir lika jobbig, för då har jag ingen som kan avlasta så att jag kan slumra någon timme extra.

Idag kom bilder från en fotografering vi gjorde med barnen hos underbara Marie som fotat Nellie och oss två gånger tidigare. Vi blev mer än nöjda, men vi hoppas på lite bättre syskonbilder nästa gång. Denna gången ville Nellie absolut inte vara med Zackarias under fotograferingen och så kan det ju vara ibland, så de bilderna på båda två var väl kanske inget vi förstorar upp på väggen, men de enskilda bilderna blev helt underbara <3








 
Till top