» Elin Algotsson

Så himla tyst.

Daily life Permalink0
Idag var minst sagt en konstig morgon. Jag vaknade upp ensam i ett tyst hus. Ingen Christoffer och ingen Nellie. Kände lite panik först när jag kollade på klockan och trodde jag sovit ifrån Nellie och inte hört henne vakna.
 
Men så var inte fallet. Christoffer är nämligen iväg med några kompisar och isfiskar och Nellie startade dagen tidigt med sin pappa och åkte sedan för att spendera dagen hos sin farmor och farfar. Jag har nämligen egentid idag! Första gången på jag vet inte hur länge. Har haft en så jobbig vecka mentalt och fysiskt pga graviditetsbesvär och motgångar och dåligt bemötande inom vården så jag fick ett litet meltdown häromdagen då jag bara grät och grät och var frustrerad och rädd och arg en hel dag. Rädd för att föda då vården och auroran inte bemötte mig på det plan jag ville. Fysiska besvär men nekad sjukskrivning och bemött på ett fruktansvärt sätt där personen i fråga ifrågasatte varför vi inte sätter vår dotter på förskola istället. Näe, jag har inte vart så pepp på livet och att vara gravid mer denna veckan så min kära sambo som skulle iväg denna lördag frågade sina föräldrar om de ville ha kvalitetstid med sitt barnbarn så att jag fick vila och rensa hjärnan lite så att inte frustrationen går ut över vår älskade lilla dotter.
 
 
Fick en uppdatering från barnvakten för en timme sedan när de åt lunch. Lilla älskade loppan.
 
Fick en bild till i skrivande stund som gjorde mig avundsjuk, haha. Såhär sover hon aldrig på mig ;).
 
Än så länge har jag sovit till kl 9. Ätit en riktig frukost. Tagit en lång, varm dusch, kollat serie i sängen och nu håller jag på att sminka mig och fixa mig för att snart åka till stan. Ensam. Utan barnvagn. Alltså, jag minns inte ens hur man gör?! Vart ska jag ha händerna? Vad ska jag kolla på? Hur får jag tiden att gå? Va? Behöver jag inte stressa? Behöver jag ingen skötväska? Hallå, jag är nybörjare igen! Men det ska bli så skönt.
 
Har inget direkt mål med shoppingturen mer än att jag ska hitta lite plagg till lillebror i magen i storlek 50 då vi har ETT enda plagg hittills i den storleken och resten är typ i 62 haha. Det är 3 månader kvar tills hans ankomst om han håller tiden (har svårt att tro annat om han delar gener med sin syster som gottade sig enormt länge därinne), men jag börjar känna att jag behöver boa. Jag behöver köpa och förbereda för HONOM nu :). Han har ett namn och vi pratar med honom varje dag, men vi har ingenting redo för specifikt honom om han skulle komma typ snart haha. Om han inte vill ha rosa klänningar eller pyjamasar på sig då - då har vi massor! Så lugn är jag denna gången... ;).
 
Nä, lilla gosse därinne, nu ska mamma fokusera på dig och inte kläder till din syster som är i en växtspurt just nu. Även om hennes klädavdelning bara råkar vara liiite roligare just nu att titta på. Hon är ju en fysisk person vi träffar varje dag och vet vad för färger och stilar vi tycker om att klä henne i medan vi inte ens vet vad du har för hårfärg, ögonfärg, längd, storlek eller någonting. Ska bli otroligt spännande att se om ni är syskonlika sedan. Nellie kommer bli en jättefin storasyster, det är ett som är säkert. Hela familjen ser fram emot att få lära känna lilla karatekid i magen :). Men lite till får du allt ta och stanna, även om mamma är trött på att vara gravid och ha ont så är det bättre för oss alla om du tjockar på dig lite mer och gosar till dig. När april är här, då är vi redo. Det garanterar jag!
magens status denna veckan
Till top